Till innehållet | Bläddra bland initiativ | Hjälp | Skriv ut

9.1.2019

1 157 stödförklaringar

Stödförklaringar som samlats in genom tjänsten 1 157

Grafen visar endast de stödförklaringar som har samlats in på Medborgarinitiativ.fi. Grafen uppdateras vid dygnsskiftet.
Du kan bädda in grafen på din webbplats här

Du måste identifiera dig för att kunna understöda initiativet. Efter att du har identifierat dig kan du även understöda andra initiativ. Ditt namn kommer inte att synas på Medborgarinitiativ.fi.

Läs mer om identifiering, integritetsskydd och offentlighet.

Understöd initiativ

Medborgarinitiativets titel

Tuttutaksien palauttaminen vammaiskuljetuksiin taksilaissa

Datering av initiativet

9.1.2019

Initiativets form

Förslag om att lagberedning ska inledas

Justitieministeriets ärendenummer

VN/208/2019

Innehållet i initiativet

Tuttutaksien ja suorasoitto-oikeuksien palauttaminen taksilakiin vammaiskuljetuksissa

Motiveringar

Kilpailutuksen voittaneella taksiyrittäjällä tulee ajaa kaikki kaupungin taksipalveluun soitetut matkat. Oulun alueella ainakin se on paljon! Kyydit ovat myöhässä, laatu ja vammaisten inhimillinen huomioiminen kärsii.
Toisille tuttu taksinkuljettaja on ainoa, joka ymmärtää vaikeasti puhuvaa asiakasta tai on se ainoa tuttu ihminen, jonka kyytiin autistinen, vaikeasti cp tai muu vammainen lähtee.
Onko se säästöä, että vammainen eristäytyy, eikä enää uskalla, voi tai halua käyttää matkoja? Tai vanhukset paleltuvat tienvieruksille odottaessa myöhässä tulevaa taksia? Oulussa matkojenvälityskeskuksessa sanottiin taksien olleen jouluaattona myöhässä 1-3 tuntia! Jos laitetaan matkojen säästämisen rinnalle kaupungin kulut, joita eristäytymisen ja kylmettymiset ym tuovat, ei taatusti jäädä plussalle!
Myöhästymiset tuovat mukanaan myös melkoisen ”lumipalloilmiön”. Asiakkaan avustajan rajalliset työtunnit kuluvat ja ylittyvät kyytien odotteluun, molemmat myöhästyvät menoista/tapaamisista, joissa heitä odotetaan jne.
Tasavertaisuutta tämä uudistus ei tue laisinkaan. Kuka ns. terve ihminen ensin jonottaa taksikeskukseen ja sitten odottaa taksia jopa tunnin. Tuttutaksien ja suorasoittojen palauttainen luvalliseksi antaisi kilpailutuksen voittaneelle aikaa ja voimia hoitaa välityskeskukseen tulleet matkat inhimillisesti aikataulussa.

Ekonomiskt bidrag för initiativet

Inget