Till innehållet | Bläddra bland initiativ | Hjälp | Skriv ut

Kansalaisaloite kansainvälisen GCM-sopimuksen hyväksynnän mitätöimiseksi Suomessa

4.12.2018

20 475 stödförklaringar

Stödförklaringar som samlats in genom tjänsten 20 475

Grafen visar endast de stödförklaringar som har samlats in på Medborgarinitiativ.fi. Grafen uppdateras vid dygnsskiftet.
Du kan bädda in grafen på din webbplats här

Du måste identifiera dig för att kunna understöda initiativet. Efter att du har identifierat dig kan du även understöda andra initiativ. Ditt namn kommer inte att synas på Medborgarinitiativ.fi.

Läs mer om identifiering, integritetsskydd och offentlighet.

Understöd initiativ

Medborgarinitiativets titel

Datering av initiativet

4.12.2018

Initiativets form

Förslag om att lagberedning ska inledas

Justitieministeriets ärendenummer

VN/6906/2018

Innehållet i initiativet

Allekirjoittaneet esittävät, että säädetään laki GCM:stä. Lain tulee sisältää tekstin, että kyseinen GCM-sopimus on katsottava virheellisesti tuoduksi Suomen yhteiskunnalliseen päätöksentekoon ja on sitä kautta Suomessa kaikilta osiltaan toimivallan ulkopuolella. Sitä ei saa käyttää minkäänlaisena oikeuslähteenä eikä siihen saa vedota Suomen ulko- tai sisäpolitiikkaa määriteltäessä.

Motiveringar

YK:n GCM-sopimus (Global Compact for Safe, Orderly and Regular Migration
maahanmuuttosopimus) rajoittaa Suomen suvereniteettia maahanmuuttoasioissa. Sen jälkeen emme voi enää määrätä omista rajoistamme ja joudumme ottamaan vastaan massoittain maahanmuuttajia, jotka vaikeuttavat suomalaisen yhteiskunnan normaalia toimintaa ja laskevat suomalaista palkkatasoa tekemällä työtä alipalkattuina.

GCM-sopimus ei ole kansallisen edun mukainen eikä sitä ole käsitelty asianmukaisesti Suomen eduskunnassa (Perustuslain 94 § ja 95 §:n 1 momentti).

Koska eduskunta ei ole varsinaisesti hyväksynyt tai allekirjoittanut tätä sopimusta, eikä kansainvälistä velvoitetta vielä ole, voi eduskunta todeta GCM-prosessin laittomaksi ja mitättömäksi

Ekonomiskt bidrag för initiativet

Inget