Kansalaisaloite kansainvälisen GCM-sopimuksen hyväksynnän mitätöimiseksi Suomessa

4.12.2018

20 476 kannatusilmoitusta

4.12.2018

VN/6906/2018

Allekirjoittaneet esittävät, että säädetään laki GCM:stä. Lain tulee sisältää tekstin, että kyseinen GCM-sopimus on katsottava virheellisesti tuoduksi Suomen yhteiskunnalliseen päätöksentekoon ja on sitä kautta Suomessa kaikilta osiltaan toimivallan ulkopuolella. Sitä ei saa käyttää minkäänlaisena oikeuslähteenä eikä siihen saa vedota Suomen ulko- tai sisäpolitiikkaa määriteltäessä.

YK:n GCM-sopimus (Global Compact for Safe, Orderly and Regular Migration
maahanmuuttosopimus) rajoittaa Suomen suvereniteettia maahanmuuttoasioissa. Sen jälkeen emme voi enää määrätä omista rajoistamme ja joudumme ottamaan vastaan massoittain maahanmuuttajia, jotka vaikeuttavat suomalaisen yhteiskunnan normaalia toimintaa ja laskevat suomalaista palkkatasoa tekemällä työtä alipalkattuina.

GCM-sopimus ei ole kansallisen edun mukainen eikä sitä ole käsitelty asianmukaisesti Suomen eduskunnassa (Perustuslain 94 § ja 95 §:n 1 momentti).

Koska eduskunta ei ole varsinaisesti hyväksynyt tai allekirjoittanut tätä sopimusta, eikä kansainvälistä velvoitetta vielä ole, voi eduskunta todeta GCM-prosessin laittomaksi ja mitättömäksi

Arto Luukkanen Järvenpää

Arto Luukkanen Järvenpää