Pienituloisten lainansaanti

4.6.2013

Kannatusilmoitusten keruuaika on päättynyt 4.12.2013.

Pienituloisten lainansaanti

4.6.2013

OM 106/52/2013

Ehdotus, että Suomen lainsäädäntö ottaa huomioon pienituloiset kansalaiset eli alle 1500 euroa kuukaudessa tienaavat säätämällä lain joka oikeuttaa pienituloisen lainansaannin.

Tällä hetkellä pienituloiset eli alle 1500 euroa kuussa tienaavat eivät saa pankkilainaa niinsanotusti suoralta kädeltä. Kansalainen joka on elämänsä aikana hoitanut raha-asioitaan mallikelpoisesti ei omaa samanlaisia mahdollisuuksia pankkilainojen suhteen kuin enemmän kuukaudessa tienaava palkansaaja.

Pikavippien tilalle ehdotetut kulutusluotot vaativat pankkien kanssa vastaavat tulorajat jolloin pienituloiset eläkeläiset, työttömät ja työssäkäyvät ovat väliinputoajia.

Maailmalla on käytetty mikroluottokäytäntöä menestyksekkäästi kymmeniä vuosia. Voisiko sellaista toimintamallia ajatella Suomeenkin? Vai voisiko pankkien tulorajoja hieman höllentää?

Pienituloisen lainansaanti ei voi romuttaa valtion taloutta vaan päinvastoin siitä saattaisi olla hyötyä.

• Muu verkkopalvelu

Tähän mennessä muualla kerättyjen kannatusilmoitusten yhteismäärä

Kerääjän ilmoittama arvio: 0 kpl

Linkit muihin verkkosivuihin