Kansanedustajien ja ministereiden määrä ja palkat puolitettava.

15.2.2018

Kannatusilmoitusten keruuaika on päättynyt 15.8.2018.

Kansanedustajien ja ministereiden määrä ja palkat puolitettava.

15.2.2018

41/52/2018

Kansanedustajien ja ministereiden määrä ja palkat puolitettava. Perustuslain 3.luku 24§ (eduskunnan kokoonpano ja vaalikausi) muutettava koskien kansanedustajien määrää. Järkeä ministereiden lukumäärään (perustuslaki 5.luku § 60 ) Eduskunnan palkkiotoimikunnan kohtuullistettava edustajanpalkkioita.( Laki edustajanpalkkioista 1§ ) Palkkojen pienentämisen tulee koskea tietenkin myös kaikkia kohtuuttomasti tienaavia virkamiehiä ja johtajia niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla.

Suomessa on liikaa ylipalkattuja lois-syöttiläitä. Kohtuupalkkaisten luottamusvirkamiesten esimerkki voi kannustaa muitakin luopumaan ylisuurista eduistaan. Säästöillä voidaan nostaa n.600 € kuussa tienaavien itseni kaltaisten luuserieläkeläisten tuloja muutamilla euroilla. Eräs entinen hallitus mitätöi suuressa viisaudessaan mm. minulta yli kymmenen vuoden työeläkkeet.

Heikki Leinonen

Heikki Leinonen