Maanpuolustuksellisen toiminnan vahvistaminen

10.3.2017

Kannatusilmoitusten keruuaika on päättynyt 10.9.2017.

Maanpuolustuksellisen toiminnan vahvistaminen

10.3.2017

OM 24/52/2017

Ehdotan että Puolustusvoimat, yhdessä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen kanssa saavat lain voimaisen oikeuden sijoittaa tarpeelliseksi katsomansa varustuksen, mukaanlukien rynnäkkökiväärin, yksittäiselle maanpuolustajalle, esim. maakuntajoukkoihin kuuluvalle Suomen kansalaiselle, niin että varustus on heti valmiina maanpuolustukselliseen toimintaan, kriisinhallintaan ja muuhun vastaavaan virka-apuun. tarkoittaen että maanpuolustuskoulutuksen saanut, yksittäinen henkilö, saa varustuksen henkilökohtaiseksi ja pitää varustusta hallussa esim. kotonaan.
Niin että tarvittava varustus on asianmukaisesti, lain määräämällä tavalla säilötty, ja tarvittaessa vaikka elektronisesti valvottu, hallitu.

Mielestäni ulkoinen uhka on suurentunut, eikä meillä pienenä kansana ole varaa virheisiin tai ylimääräisiin vaaroihin.
Puolustuksemme tulee olla valmiina ja myöskin kansan turvallisuuden tunne täytyy olla hyvä, jotta voimme toimia yhteiskuntana ilman ylimääräisiä paineita.

Mikäli tunttuu oudolta että maanpuolustuksellisia voimia sijoitetaan koteihin niin mielestämme sellainenkin menettely käy että nämä puolustuskeknilliset materiaalit sijoitetaan niin että ne ovat nopeasti käytössä, kuten: kunnan poliisiasemalle, kunnantalolle rakennettuun säilöön, paloasemille, sellaisille paikoille joita kaikki osapuolet pitää maanpuolustuksellisesti optimaalisina.

Harri Romeo Matikainen

Harri Romeo Matikainen