Sudenmetsästys sallittava ilman erillisiä pyyntilupia vuosittain ajalle 20.8- 28.2

16.2.2017

2 318 kannatusilmoitusta

Kannatusilmoitusten keruuaika on päättynyt 16.8.2017.

16.2.2017

OM 18/52/2017

Suomen lopetettava sudensuojelu taloudellisesti kannattamattomana, lopetettava sudensuojelun kaikenlainen taloudellinen tukeminen ja sanouduttava irti eu:n ohjeistuksesta suojella susia. Suden määritelmä tulee muuttaa uhanalaisesta lajista haittaeläimeksi jota kaikilla metsästysoikeuden omistavilla on oikeus metsästää vuosittain 20.8 ja 28.2 välisenä aikana. Kaikki asetukset ja lait sudensuojelun turvaamiseksi on valtion toimesta mahdollisimman pian kumottava uusilla asetuksilla sekä lailla jotka oikeuttavat sudenmetsästämisen kaikkialla maassamme vuosittain 20.8 ja 28.2 välisenä aikana.

Perustelut:

- Susi ei ole uhanalainen koska maamme populaatio on osa Venäjän suurta susipopulaatiota.
- Sudensuojelu on yhteiskunnassamme taloudellisesti kannattamatonta. Sudensuojeluun valtion toimesta suunnatut rahat (avustukset) ja vuosittaiset susien aiheuttamat petokorvaukset ovat kestämättömän suuret. Lisäksi kasvava susikanta on uhka monille maaseudun elinkeinoille.
- Kasvava susikanta on todellinen uhka ihmisille, monissa paikoin lapsien koulukyyditykset ovat karua arkipäivää. Lisääntynyt susikanta on vaikuttanut sen, että susista on tullut ihmisiä pelkäämättömiä/agressiivisia.
- Lisääntyvä susikanta on enenevässä määrin monin paikoin maatamme tuhonnut riistakantaa / luonnon monimuotoisuutta.
- Arvokas metsästys sekä metsästyskoirakulttuuri on todellisissa vaikeuksissa. Kasvavan susikannan takia metsästys on vaikeutunut monin paikoin maatamme. Metsästyskoirien turvallisuus on uhattuna eri alueilla lisääntyvissä määrin maatamme.
- Sudensuojelu jakaa väestöä, susialueiden asukkaat kokevat oikeutetusti ettei heidän ääntänsä kuulla poliittisessa päätöksenteossa.

Marko Mika Tapani Lind

Marko Mika Tapani Lind