Kansalaisaloite; Ei Liitovaltiolle. Mielestämme asiasta on järjestettävä kansanäänestys heti, mikäli EU:n liittovaltiokehitys jatkuu nykyisellään.

19.3.2013

Kannatusilmoitusten keruuaika on päättynyt 19.9.2013.

19.3.2013

OM 54/52/2013

Mielestämme Suomessa tulee järjestää kansanäänestys linjauksista, jotka koskevat EU:n liittovaltiokehitystä. Kansanäänestys on mielestämme ainoa oikea tapa, mikäli Suomi EU:n jäsenenä on mukana liittovaltiokehityksessä. Kansanäänestyksen tulosta tulee mielestämme Suomen valtion päättävien elimien kunnioittaa ja toimia sen antavan suunnan mukaisesti.

EU: parlamentissa 754 meppiä istuu päättämässä kyseisistä asioista. Euroopan liittovaltion puolesta on parlamentissa n. 650 meppiä. Vain n. 100 vastustaa liittovaltiota. Tämä jakauma on parlamentin sisäisten puoluejakaumien mukaan todettavissa. Meiltä Suomesta parlamentissa istuu 13 meppiä, joka on siis vain reilun prosentin luokkaa kokonaismäärästä. Liittovaltion mahdollinen toteutuminen antaa Suomelle nykyisillä edustajamäärillä vain noin prosentin itsemääräämisoikeuden. Emme voi hyväksyä tämänkaltaista kehitystä Suomen valtion, emmekä Suomen kansalaisten itsemääräämisopikeuden säilyvyyden johdosta.

• Muu verkkopalvelu
  • Paperilomakkeet

Tähän mennessä muualla kerättyjen kannatusilmoitusten yhteismäärä

Kerääjän ilmoittama arvio: 0 kpl