Vastikkeellisen joukkorahoituksen laillistaminen

10.2.2015

Kannatusilmoitusten keruuaika on päättynyt 10.8.2015.

Vastikkeellisen joukkorahoituksen laillistaminen

10.2.2015

Lakiehdotus

OM 22/52/2015

Ehdotamme vastikkeellinen joukkorahoituksen laillistamista tuotteen, palvelun tai projektin rahoittamiseksi joukkorahoituspalvelua käyttämällä, joko yksityiselle henkilölle tai yritykselle, jos vastikkeena toimii tuotteeseen, palveluun tai projektiin selkeästi liittyvä tuote, lahja tai palkinto.

Vastikkeellinen joukkorahoitus on edullinen ja joustava tapa rahoittaa uusia ideoita. Vastikkeellisen joukkorahoituksen luomat hyödyt ovat olleet jo vuosia näkyvissä maailmalla. Sadat tuhannet innovatiiviset projektit, palvelut ja tuotteet ovat nähneet päivänvalon vastikkeellisen joukkorahoituksen kampanjoinnin seurauksena. Vastikkeellinen joukkorahoitus on mahdollisuus pienille yrityksille ja yksityisille henkilöille päästä käsiksi globaaleihin rahoitusmarkkinoihin. Vastikkeellisen joukkorahoituksen tarjoamat palvelut ovat kainsainvälisesti keränneet rahaa erilaisten arvoa luovien ideoiden toteuttamiseen miljardeja euroja. Pohjoismaista Ruotsi ja Norja ovat tehneet vastikkeellisesta joukkorahoituksesta helppoa. Suomella ei tässä taloudellisessa tilanteessa ole varaa jättää tätä mahdollisuutta käyttämättä. Lakimuutoksen tekemiseen vastikkeellisen joukkorahoituksen laillistamiseksi on ryhdyttävä välittömästi.

Linkit muihin verkkosivuihin

Henri Lindroos